30 augusti 2024

Än går det att bada

Dagen började som vanligt med ett träningspass på gymmet. Även att den här veckan är lite ovanlig för min del så känns det alltid bra att ha rutiner. Eller ja, jag tycker i alla fall att rutiner är rätt bra ändå. Kommer ju få ändra om bland rutinerna framöver nu när jag ska läsa men det känns bra att hålla fast vid vissa. Som att gå upp när jag brukar, åka och träna och sen får det såklart bli bad som hör till rutinerna. Eller ja, i alla fall just nu. 


Den här gången packade jag inte bara med schampo till mig utan även till Ebbe. Han lutade inte mumma direkt så det fick bli tvagning även för hans del, men han protesterade inte direkt.


Ett tråkigt tecken på att vi sakta men säkert står inför ett årstidsskifte är löven som nu mer ligger så fint på vattenytan. Älskar sommaren så mycket och det gör ont när tecken som dessa dyker upp. 9 månader av mörker och kyla är inte min melodi överhuvudtaget. Jag trivs bäst när det är ljust och varmt.  


Men bada går det ju göra än som tur är! Nu suger vi skiten ur det härliga innan vi går mot det deppiga. 


Och vilket väder vi hade igår! Så långt från höstens kyla man kan komma. Det var så varmt och till sist blev det rätt klibbigt. Det var som man bara väntade på att det skulle braka loss. 


Hugo hade bortamatch på kvällen som Pontus hängde med på så det var bara Leah och jag hemma. Det var så oerhört varmt så vi åkte och badade och sen drog vi hem och åt kvällsmat tillsammans. 


Vi kollade på "Vem bor här?" och sen somnade jag i soffan. Vaknade upp av att det kändes som någon tände upp hela vardagsrummet med en strålkastare. Det blixtrade för fullt på himlen och sen kom även regnet. Välbehövligt men jag tycker alltid det är rätt otäckt när det blixtrar på himlen och särskilt när det är så nära som det var då. Lyckades somna till smattret av regnet som var rätt sövande. 



//Sofie 
 

Inga kommentarer: