14 maj 2008

Omelett á la Sofie

Nu har jag och Emme varit duktiga och gått en riktigt låång promenad:P 7500 steg lång promenad närmare bestämt haha.. har kommit in i en stegräknar period igen:P Plus att jag faktiskt gick en promenad med Poker innan jag möte upp Emme för våran promenad.. tanken var att Poker skulle följa med oss två ut och gå men Poker ville inte vänta så länge så jag gick en runda med honom innan.. dock hade jag inte på mig stegräknaren på den promenaden:-) Det är rätt skönt att gå med honom i skogen så att han får springa lös och inte behöver vara kopplad hela tiden..

Annars så har jag precis proppat i mig världens godaste omelett!! Pontus och jag får nu mer alla våra ägg från hans kära moder som har skaffat sig ett par rediga värphöns, och dessa ägg är verkligen mycket godare än köpta!! Blir så mycket mer smak av dem än "vanliga-köpe-ägg". Funderar på att göra en till omelett men jag kom just på att jag la stekpannan i vatten så jag skiter nog i det.. Nu ska jag sätta mig en stund på balkongen innan jag måste gå en sväng med Poker igen..jädrar vad promenader det blir idag, men det är rätt skönt nu när vädret är så fint:D

Ibland är det perfekt att vara hundägare:-)

Inga kommentarer: