16 maj 2008

Snälla grannar

Igår så plingade vår granne som bor mitt i mot oss på dörren. Det är en ensamstående mamma med sin treåriga son som bor där, har väl inte pratat så mycket mer med dem en att man sagt hej när man träffats i trappuppgången..svenskar ni vet:P haha men hur som helst så undrade hon om vi var intresserade av lite "bebissaker" som hon hade från sin son. Annars skulle hon nämligen skänka bort det men så hade hon tänkt på oss mitt över att vi skulle ju ha en bebis snart (japp hon trodde typ jag hade en månad eller nåt kvar av graviditeten:P). Så vi fick en jättefin spjälsäng (vi har en jättefin gammal vagga som Pontus morfar har byggt en gång i tiden, men bebisen kan ju bara sova i vaggan några månader innan den har växt ur den så spjälsäng behövde vi:). Sen fick vi även ett skötbord och en barnstol. Jättefina saker allihopa som vi tackar såå mycket för!! Behövde inte betala något för det vilket kändes lite dumt men hon sa att hon inget ville ha för det, och då är det ju bara att tacka och ta emot:-)

Idag ska jag ut till Boxholm och vara hundvakt till Lucas. Ska försöka ragga upp någon som vill hjälpa mig att gå på promenad med vovvarna..det är ju såå tråkigt att behöva gå två gånger. Jag orkar nämligen inte hålla två hundar själv, speciellt inte nu när magen är stor och orken knappt finns alls..:P haha Nej nu måste jag lägga på ett kol, ska ju vara i Boxholm vid 9 tiden tror inte jag hinner klockan är tjugo i nio nu..jaja bättre lite sent än aldrig!:-)

Inga kommentarer: