08 juli 2008

Dalarna och Falun

Har inte känt mig så pigg denna dag men nu verkar det vända iaf:) Vi kom som sagt hem från vår lilla road trip till dalarna och Falun igår. Vi bodde på Scandic hotell där vilket jag verkligen kan rekomendera, vi hade vårt rum högst upp på tionde våningen och vilken utsikt!! Jättefint var det:) På lördagkvällen var Jennie, Erik, Pontus och jag ute och åt på en grekiskrestaurang som hade skitgod mat haha. Vi fick bordet brevid ett gäng som var ute på svensexa och brudgummen verkade vara en anning överförfriskad, hoppas verkligen inte bröllopet skulle hållas dagen efter:P Vi var även uppe en sväng i backhoppningstornen. Jag och Jennie har varit där uppe tidigare men då GICK vi hela vägen upp, det vill säga inte så lätt precis..men denna gången fuskade vi och tog bilen upp. Fick även se en dårre som tränade..fy fan skulle aldrig ställa mig på ett par skidor i de där backarna usch..

Söndagen var vi i valbo utanför Gävle och gick i affärer. Jennie ska på bröllop om några veckor och hon letade som en tok efter en klänning till dess, och hon hittade faktiskt en till slut! Haha jag hade mina tvivel där ett tag:) Pontus och jag shoppade bebissaker så nu har vi det mesta som behövs inför den lilles ankomst:) Vi handlade till och med ett paket blöjor för man får tydligen bara en eller två blöjor inne på BB resten får du stå själv för så vi tänkte att det är lika bara att köpa det också nu, man vet ju inte bebisen kanske faktiskt vill titta ut snart *hoppas*. Tillbaka i Falun så spelade vi minigolf/äventyrsgolf i det iskalla vädret. Asså det är mitten av juli och man håller på att frysa ihjäl om man går ut utan jacka, jäkla lustigt väder vi har... Jag kom iaf tvåa vilket jag tycker är väldigt bra då jag hade en stor mage i vägen varje gång jag skulle spela, cilket inte de övriga hade:-) När vi åkte hem i går så spöregnade hela vägen hem, i 33 mil... Dessutom blev vi stilla stående mellan Lindesberg och Örebro pga av trafikolycka i säkert 50 minuter. Det var en personbil som krockat med en lastbil.. Hela den lilla bilen var intryckt!! Den som körde kan inte ha överlevt utan änglavakt. Man får sig en tankeställare när man ser sånt där...

Vi stannade till i Boxholm och hämtade upp våran lilla damphund innan vi åkte vidare hem till Tranås. Vi fick även lite mat där så det tog ett tag innan vi var hemma i lägenheten..:) Nu ska jag ta och packa upp resväskan om jag orkar.. Pontus var så hurtig och gjorde det sent igårkväll, jag somnade som en stock istället haha. Bilder blev det tyvärr inte så många... Fan vad dålig jag är på att ta bilder ibland, jag tänker inte på att kameran ligger där i väskan. Får bli ändring på det!!
Högst där uppe stog vi och kikade ner på allt och alla. Det är en väldigt fin utsikt därifrån, dock inget för den höjdrädde:P

Inga kommentarer: