12 juli 2008

Helg, eller?

Haha jag är ta mig tusan helt veckovild nu mer:P inte lätt att orka hålla reda på allt:)

Filmen igår vad jättebra, precis som jag hoppas på! Kan verkligen rekommendera att gå och se den, roligt om inget annat för alla bra låtar som e med där i:-) Efter filmen i går så var vi och käkade pizza i Sandras nya lägenhet, hon börjar komma i ordning riktigt bra där. På tal om lägenheter så pratar jag och Pontus om att kanske hitta någon annan lya...En marklägenhet skulle passa oss perfekt med både hund och barnvagn. Finns ett område här i Tranås där de tydligen ska ha jättefina hyreslägenheter, de påminner lite om radhus fast lägenheter:P Vi var bara tvungna, eller jag ville, åka å kika lite hur det såg ut där och det verkar verkligen vara jättefint!! Men vi får se om det blir något.. Sandra har ju kontakter överallt när det gäller boende i Tranås så hon skulle kolla upp lite åt oss haha.

Nu har jag precis suttit och lagt ut annons på blocket, ska se om det är någon som är intresserad av några möbler vi bara har stående. Vi har en byrå i leksvikserien från Ikea som är jättefin!! Precis i samma stil som hatt och skohyllan som vi har i hallen. Problemet är att vi ingenstans har att ställa den så nu står den bara och samlar damm nere i källaren..Även skötbordet som vi så snällt fick av våra grannar som skulle flytta behöver vi inte längre. Pontus har byggt ett mycket bättre och smidigare skötbord till våran lilla bebis på sitt jobb.. Säljer det mer för att bli av med det inte för några pengar. Dels är det inte värt mycket och sen känns det lite dumt med tanke på att vi fått det gratis. Har även en till byrå som jag vill bli av med då Pontus vägrar måla om den! (Jag är ju i nionde månaden så jag känner inte för att göra det själv precis:P) Allt annat är i ek typ i vardagsrummet men så har vi då denna byrå som är i björk vilket inte alls passar in ju.. Pontus stör det inte men jag vill heller köpa någon annan byrå och ha där istället. Killar har verkligen ingen känsla för när saker inte passar in, iaf inte min gubbe haha:-) Seriöst kan han ha på sig ett par röda mönstrade shorts som han matchar med en illturkos keps! snyggt..eeh not:P Nej nu ska jag sluta sitta här och skriva skit om min lilla söta pojkvän:-) Har massa tvätt som bara ligger och väntar på mig nu...

Så här ser området ut som vi vill flytta till.

Inga kommentarer: