13 december 2014

Prinsessor på danska

Igår när jag skulle till frissan så var Leah med mig en stund då Elin som skulle barnvakta henne kom in med tåget lite senare. Så tänkte att Leah kunde få en tidning att sitta och bläddra i under tiden jag satt i frisörstolen och innan Elin kommit fram.

Sagt och gjort. Vi gick in i en affär och hon valde en tidning. Gubben i kassan trodde först priset var fel på tidningen men det var det tyvärr inte. 90 spänn! Galet men men nu hade jag ju redan lovat henne tidningen (nästa gång ska jag kolla på priset ordentligt innan jag lovar) så vi köpte den.

Hon satt och bläddrade i den en liten stund igår men vi läste inget direkt i den. Sen nu på morgonen kom Leah med tidningen i handen och ville att jag skulle läsa för henne. Självklart! Tills jag öppnade tidningen och ser att den är på danska! Allt på utsidan står på svenska men allt inne i tidnignen är på danska!

Den här tidningen ska reklameras! Så dyr som den var...

//Sofie

2 kommentarer:

Elin sa...

Får be morfar läsa för henne ;)

Jennie sa...

Haha jag hade blitt galen!