08 december 2014

Tacos på en måndag

Japp idag fick LisaFisa bestämma lunch och då blev det tacos. Så gott så:-) Hon hjälpte så snällt till och hackade alla grönsakerna och dukade fram så fint. Mysigt att få vara hemma och greja bara hon och jag♥

Jag skulle varit ledig idag efter min jobbhelg men ska hoppa in och jobba extra ikväll då det var kort med folk. Men men det får gå det med:-)

Här ska vi sätta igång och koka knäck när Hugo kommit hem från skolan. Det har barnen tjatat om länge så lika bra att de får göra det.

Det här med att inte äta massa sött har gått jättebra för både Pontus och mig. Även att vi bakat och grejat har det knappt ätits något av det.

Alltså vi har ju inte gått in för att utesluta att äta sött utan bara dra ner på det rejält vilket faktiskt känns skönt. Att få spara sig om vi vet att det kommer något speciellt tillfälle då det kommer att bjudas på gott istället för att äta sötsaker så fort tillfälle ges. Eller så fort det är helg:-)

Dock kommer jag att provsmaka knäcken. Är det något jag älskar så är det hemmagjord knäck! :-)

Hoppas bara vi (jag) lyckas med att koka den så det inte blir som för pappa Rudolf i "Sunes jul":-)

//Sofie

Inga kommentarer: