24 maj 2015

Bröllop med massa dans

Igår efter fotbollen så drog jag lite snabbt hem till mamma och pappa å byte om från jeans och gympaskor till långklänning högklackat.

Emelies bror gifte sig igår och efter vigseln hölls festen hemma hos deras föräldrar dit jag anslöt mig. Min roll var att hjälpa till med maten och det men ju längre kvällen gick dessto mer började festen ta sig och jag blev mer en del av gästerna☺

Kvällen blev riktigt lyckad. Brudparet var så vackra å fina. Tal hölls och det bjöds på riktigt god mat och dricka. Dansades gjorde det också, så pass att jag hade ont i fötterna idag☺ En riktig trevlig kväll var det!

Jag cyklade sen tillbaka hem till mor och far där jag sov inatt. Vaknade pigg och glad imorse men sen slog segheten till med dunder och brak. När jag kom hem åt jag frukost sen gick jag å la mig och sov i ett par timmar.

Så jag har haft en väldigt lugn dag. Vikt tvätt och dammsugit är det mest ansträngande jag gjort. Var ute en sväng med barnen förut och vi byggde hinderbana som de lekte i. Jag tittade mest på☺

Imorgon startas en ny vecka full av massa inplanerade saker. Jag ska jobba dagturer hela veckan och sen är typ alla kvällarna fullspäckade de med.

Men först blir det en lugn kväll här i soffan innan jag ska krypa ner i sängen. Är som sagt lite sliten efter gårdagen☺

//Sofie 

Inga kommentarer: