20 maj 2015

Solen lyser!

Härligt att vakna upp till strålande sol! Igår regnade det typ hela dagen så hoppas att denna dagen blir finare:-)

Igår fick jag ett ryck (brukar ju få det ibland) och började röja nere i ett av förråden i källaren. Allt var bara intryckt så det gick knappt öppna dörren utan att allt trillade ut. Det tog sin tid men nu börjar det likna något:-)

Har kvar och gå igenom alla lådor med saker som vi hade uppe i datorrummet förut innan vi renoverade det. Vi hade ju 6 bokhyllor i det rummet tidigare och nu har vi bara en bokhylla kvar. Ska gå igenom vilka böcker vi ska spara och vad som kan skänkas vidare. Sen var det även en massa andra små saker vi hade stående i de där bokhyllorna så ska gå igenom allt det med. Just nu står alla de tio kartongerna i verkstan nere i källaren och där har de stått ett bra tag. Inte för att de direkt är i vägen men de tar upp yta vi kan använda till annat. Så det får bli nästa projekt!

Men idag ska jag bland annat till vårdcentralen nu på morgonen och sen måste jag förbi vårt förråd och tömma bilen på alla kartonger med saker (från röjningen igår) som ska dit. I eftermiddag ska vi och hälsa på Maria med familj i deras nya hus de köpt. Spännande!

Nu ska jag ta min stackars ben som jag har sån träningsvärk i från gårdagens flowinpass och gör min son redo för skolan.

På återseende!

//Sofie


Inga kommentarer: