18 maj 2015

Så och odla

Hugo och Leah har grejat med sina små land idag. Sallad, morötter, rädisor, smultron blev det bland annat som odlades.

De tycker det är så roligt! Förra året när det vankades middag här hemma så var de snabba med att springa ut och hämta passande grönsaker till☺

Det är ju nåt visst med att få äta morötter från ens egna lilla odling det är det ju. Pontus pratade om att han skulle vilja ha ett litet potatisland men det får han sköta i så fall. Jag har så ogröna fingrar så jag vet inte vad.

Tyvärr får jag säga för jag tycker det är så fint med blommor och växter och det är så mysigt att kunna odla sina egna grönsaker etc men jag expert på att ha ihjäl allt sånt. Eller jag är väl inte så intresserad av att lägga den tiden det tar på det helt enkelt. Har andra saker i livet jag prioriterar. Man kan inte hinna med allt man vill men nån gång kanske☺

Tills dess nöjer jag mig med att hjälpa Hugo och Leah med deras små land😉

//Sofie

Inga kommentarer: