24 mars 2016

Påskpynt

Brukar ni påskpynta? Ris tar väl de flesta in men annars tycker jag det brukar vara rätt dåligt med påskpyntandet.

Fast i år har vår kommun lagt i en högre växel å gjort det jättefint på stan inför påsk. En stor påskkärring har satts upp och fjädrar sitter det lite överallt. Roligt tycker jag☺

Jag har blivit mer för att göra påskfint här hemma med. Har dock inte hittat så mycket fint påskpynt så ska försöka hålla utkik lite mer året runt nu har jag tänkt. Tror det är lättare att hitta då och att kunna göra fynd, speciellt på loppisar. Precis som med julsaker. Det kan jag köpa mitt i sommaren om jag hittar nåt fint. Då säljs de för ingenting och det är ingen annan som är på jakt efter det då så det är verkligen ett perfekt tillfälle att fynda!

Får börja göra detsamma med påsksaker. Har som sagt inte varit så mycket för det innan men i år har jag varit riktigt sugen på att göra det påskfint här hemma så det får nog allt bli en ny rolig tradition att göra☺

//Sofie


Inga kommentarer: