24 april 2017

Kväll i Ljungsäter

Barnen ligger i sina sängar och Pontus är med Ebbe på hundkurs. Jag sitter och skriver här och lyssnar på hockeyn på radion. Kom igen nu då Brynäs! Kämpa!

Har jobbelijobbat idag. Gått bra trots mitt halvkassa allmäntillstånd. Näsan är fortfarande som en öppen kran och seg i huvudet är jag med. Kände efter lunch att jag höll på att somna. Satt ner och skulle läsa för några barn och det var så svårt att hålla ögonen öppna alltså. Rena turen att jag inte somnade sittandes där:-)

Efter jobbet blev det att bruma iväg till skolan för utvecklingssamtal med Leah. Så skönt att höra att det går bra för henne. Att hon är duktig och är väldigt klipskt för sin ålder. Brås såklart på mig när det kommer till de bitarna:-) Hon är redo för att börja första klass nu vilket känns väldig bra.

Haft svärmor på besök ikväll med då hon håller på att sy ett nytt kapell till våran båt. Nu har lugnet lagt sig här så jag ska ägna mig helt åt hockeymatchen.


Det här är en sån där bild tagen i det rätta ögonblicket. Minna asgarvar och jag är livrädd. Pontus skulle skoja med barnen när vi åkte traktorvagn häromdagen. Han började tippa vagnen lite smått varpå Minna brister ut i världens asgarv då hon tycker det var så roligt. Det tyckte inte jag.

//Sofie






Inga kommentarer: