19 april 2017

Trollmusikal och en god sallad

Efter jobbet idag blev det full ös medvetslös. Hugo skulle på innebandyavslutning med föräldramatch som Pontus skulle hänga med på. Jag skulle göra Leah klar för en trollmusikal som förskoleklasserna på hennes skola plus musikelever skulle framföra.

Hoppade i andra kläder även jag så jag såg lite mer pigg och fräsch ut. Vi lyckades lappa om innebandyn och musikalen rätt bra. Pontus hann vara med på båda två.

De var så himla duktiga alla barnen! De sjöng så fint och barnen som spelade till var jätteduktiga. Superbra jobbat av all personal och få ihop allt. Så himla kul och få gå och kolla på sånt här tycker jag. Få se hur duktiga de är barnen och hur mycket de verkligen går in för det.


Leah fixade vi till troll med hjälp av en tröja som vi klippte sönder och såklart trolltoffsar i håret för den ultimata looken. På plats sen hade även på sig sina egengjorda svansar. Smutsiga är de ju med trollen så Leah gick ut och grossade (härligt dialekt ord) in massa smuts i sitt ansikte.

Hugo var helnöjd han med då de vunnit över föräldrarna i matchen plus fått äta hamburgare efteråt tillsammans hela laget.

Stannade till på Lidl på vägen hem för att handla något att äta. Pontus och Leah tog risgrynsgröt men det var inte jag alls sugen på. Köpte med en färdig ceasarsallad hem istället. Den såg så torr och tråkig ut där i affären men visade sig vara så himla god! Alltså jag rekommenderar er att köpa den nästa gång ni är och handlar där och vill ha något smidigt och gott att äta. 38 kr tror jag att jag betalade för den och var verkligen av bra kvalité. Sånt tycker jag om:-)



Imorgon börjar jag sådär tidigt så det är snart dags att krypa ner i säng för min del.

Ska bara se klart ett avsnitt av "Ett fall för Frost" som jag kollar på. Alla andra kollar på "Skam" utan jag. Jag kollar på gamla brittiska deckare från 90-talet:-)

//Sofie


Inga kommentarer: