23 april 2017

Ny fast gammal klänning

Idag på förmiddagen var jag iväg och träffade en kompis till Pontus moster Nettan. 

Igår frågade nämligen Nettan mig om jag skulle vara intresserade av att kolla på klänningar i äldre stil. Hennes kompis hade hittat flera gamla klänningar från 50, 60 och 70-talet som hennes mamma hade haft. Hon skulle göra sig av med dem och då hade Nettan kommit och tänka på mig som är intresserad av sånt:-) 

Så idag var jag förbi hemma hos henne och fick kolla på alla dessa fina klänningar. Så fina men tyvärr så små! Jag hittade flera vackra klänningar från 60-talet som jag blev helt förälskad i, men då de var i storlek 34 så var det inte och tänka på att jag skulle kunna komma i dem tyvärr. 

Men så roligt att bara få botanisera bland alla klänningarna. Hittade en som jag föll för och som faktiskt även passade. Så den här blåa fick följa med hem i alla fall:-) 



Sån himla fin färg! Blått är en riktig favorit färg hos mig. Den här blir tjusig att kunna använda framöver:-) 

//Sofie 

Inga kommentarer: