10 augusti 2013

Älskar advokater!

I den här familjen så älskar vi advokater! Eller avokado som det egentligen heter men då Leah säger advokater så har det liksom smittat av sig. Låter ju mycket roligare:)

Jag äter det till allt, så himla gott! Frukosten idag blev en smörgås med mosad advokat och lite citronpeppar på. Rekommenderas! 

Så fort jag är inne i en mataffär så inhandlas det lite mer advokater för här hemma går de åt. De och mjölk är det som har störst åtgång i den här familjen.

Gå och köpt dig en egen advokat vet jag:)

//Sofie

5 kommentarer:

111213 sa...

Håller med er, så gott! Resten av familjen gillart inte tyvärr. //Hanna

Jennie sa...

Vi gillar också men hatar när man ska köpa och så är alla stenhårda eller vrålmjuka, så chansar man och så antingen är de vattniga och smakar inget eller bruna och äckliga. Men dem gånger de är lagom mogna så. :)

Zouphie sa...

Jag har faktiskt lärt mig att veta hur de ska kännas så man får med sig bra avokados hem. Finns som sagt inget tråkigare än om de är för hårda eller mjuka då går de ju inte att äta...

Jennie sa...

Fast ibland tycker ja de bara finns dåliga i affären!

Jennie sa...

har du köpt de gröna förresten? Är det en annan sort eller typ omogna? de känns alltid så hårda.