06 augusti 2013

En tisdag i augusti

Vilket väder det är idag då. Strålande sol ena sekunden och sen spöregn och åskskurar. Mysigt värre...

Dagens planer är faktiskt inte så många. Erik skulle komma hit en sväng snart och Pontus målar mellan skurarna som kommer från himmelen.

Var på stan en sväng för jag är tvungen att ha tag i en nya badkläder då min enda bikini har gått sönder. Det är lustigt det där att när det är mitt i säsongen för saker då finns det inte att få tag på i butikerna! Vårkläder börjar säljas i januari, i mars månad får man tag i bikinis, september/oktober då är det vinterkläder och sommarmånaderna då är det höstkläder i butikerna.

Med andra ord nej jag hittade inga badkläder. Eller jo en baddräkt där det på galgen stod storlek 38. Den var väldigt fin så tänkte att den kan jag ju prova. Den satt över förväntan och tänkte att det är ju bättre att ha än ingenting. Än är det ju badsäsong så jag lär ju vilja bada/sola något mer det här året.

Men när jag tog av mig baddräkten får jag syn på det. I baddräkten står det en helt annan storlek. Nämligen storlek 44! Jag kunde alltså ha en baddräkt i storlek 44! Jag höll på att dö.. Alltså om jag kan ha storlek 44 i badkläder vad har då alla som är större än vad jag är? Jag är absolut inte pinnsmal men någon storlek 44 anser jag mig inte vara. Vad är då alla andra?

Nej någon baddräkt i storlek 44 fick inte följa med hem. Nog för jag försöker och inte bry mig om storleken i plaggen jag köper, att plagget sitter bra på kroppen är ju viktigare än vad det står på storlekslappen. Men storlek 44, nej där går gränsen.

//Sofie

Inga kommentarer: