21 augusti 2013

Träna upp bålstyrkan

Vore ju på sin plats nu äntligen har jag kommit underfund med. Körde ju hårt på magträning ett tag men det var innan jag visste att mina magmuskler var helt finito efter mina graviditeter och innan magmusklerna blev ihop opererade.

I alla fall dags att ta tag i det igen på allvar. Jag är väldigt svag i magen och bålen så nu har det satts ihop ett nytt styrkeprogram som genomförs dagligen. En ny kvällsrutin sen ett par veckor tillbaka.

Läkaren sa det att efter operationen och efter läkningstiden (1 år totalt) så är det bra att arbeta upp bålstyrkan igen. Dags att lyda doktorns order. Det var ju ett år sen i april så det är väl dags nu som sagt.

Älskar min pilatesboll. Den är bra till många styrkeövningar. Tyvärr älskar mina barn den också så jag får gömma den på balkongen när jag inte använder den. Annars är risken stor att något barn skadas allvarligt eller att något går sönder här hemma. Tro mig, de leker våldsamt med den om de lyckas få tag i den. 

//Sofie

Inga kommentarer: