26 juli 2024

2 par nya

 

Det är ingen trängsel på tågen den här tiden på året. Och andra sidan suger tågtiderna den här tiden på året. Kanske finns pendlare som väljer att ta hela sin semester den här perioden då tågen har sommartidtabell? Smart drag av dem isåfall. 


När jag kom hem på eftermiddagen sen så gjorde jag några ärenden i ett par affärer. 


Hoppade in en snabbis även i en favorit butik som körde 70% på all rea. 


Det blev inte vara ett par skor. 


Det blev två par. Praktiska skor utan klack dessutom! Det skulle min kiropraktor gilla. Så par skor för 200 kr tycker jag är ett kap. 


Det jobbigaste med att jobba när övriga familjen är lediga är att gå och lägga sig på kvällarna före alla andra. Jag vet att jag måste komma i säng före en viss tid annars fungerar inte jag dagen efter. En del människor säger sig klara sig på 6 timmars sömn per natt. Jag är inte en sån person. Jag behöver ha mina sju-åtta timmar så då får man vara osocial dessa fina sommarkvällar och gå och lägga sig i tid. Hur segt det än är när alla andra är uppe och kvällarna fortfarande är ljusa och fina. 



//Sofie 


Inga kommentarer: