01 juli 2024

Söndagsregn

Den här dagen lovades det regn i mängder. Men det dröjde. Satt och åt frukost, grejade med tvätten  men inget regn i sikte. Så jag klädde om och körde in till stan. Var först förbi återvinningen med halva bilen fylld med skräp som skulle slängas. 


Sen när jag och Ebbe började gå då jäklar kom regnet. Inte så mycket till att börja med men successivt ökade det. 


Ändå skönt att jag körde trekvartsbrallor för det var rätt varmt trots det ruggiga vädret. 


Men blöta blev vi men Ebbe trivs att gå promenad i sånt här väder. 

Efter promenad i ösregn blev det gympass för min del. 


Var sen förbi ICA för att köpa med lunch hem. Åt rostbiff och potatissallad och därefter var min ork slut. Somnade på soffan en stund. Känner mig som sagt inte helt hundra i kroppen. 


Fick sen ett ryck och började röja nere i källaren. Tycker jag plockar, rensar och sortera mest hela tiden men ändå är det alltid kaos. Får passa på att ta tag i det när tiden. Kvällen bjöd på middag a la Hugo och fotboll på TV:n. Alltså, vad ska man kolla på när EM är slut? Har ångest. 



//Sofie 

Inga kommentarer: