21 juli 2024

Sommar sommar sommar!

 


Denna fredag vaknade vi upp till stålande sol! Så självklart inleddes dagen med ett bad. 


Det bästa med att vara på sjön är att man kan hoppa i plurret när man blir för varm. Vaknar man på natten och känner sig varm så är det bara att ta ett kliv ut så kan man hoppa i och svalka sig. Perfekt ju! 


Vi tog oss återigen en promenad runt ön med hundarna. Om jag undvek att ramla på den hala mossan den här gången? Nej. Jag gled så att jag kanade ner på en stenhäll som var täckt med mossa. Glad att jag inte hamnade i vattnet. 


Fick skölja av mig nere vid vattnet där någon gjort ett torn av några stenar. 


Dessa två gick hand i hand under promenaden. Fast istället för att hålla händer höll de en pinne emellan sig. 


Det badades i mängder denna varma dag. Åzcar höll ett öga på husse som snorklade. 


Sommardagar när de är som bäst! 


Till lunch så stektes det köttbullar. 


Och efter lunch pumpades supen upp. 


Skaffa en SUP och barn i alla åldrar kan roa sig hur länge som helst. 


Tanken var att jag skulle SUP:a men jag fick vänta på min tur. 


Sen kände jag att det var dags att på riktigt klara av att hugga ved. Efter en kort men intensiv kurs så högg jag för glatta livet. Så pass att jag lyckades få ett jack i ena tummen. 


Hugo han högg också för fullt. 


Den klassiska leken Sänka Jollen lektes. Våra barn är tonåringar nu mer och inte alltid så intresserade att hänga med på saker. Men sånt här sitter fortfarande i och är lika kul. Det tycker ju vi vuxna med bara det att vi inte fick vara med. 


Att sänka en båt är inte alltid så lätt. 


Men de kämpade på bra och länge där ute. 


Pontus och jag lånade svärföräldrarnas lille jolle (som inte skänkts) och åkte en sväng. 


Många båtar ute nu när vädret blivit så fint. 


Jag njuter för fullt! Några dagar till är jag ju ledig så det gäller att suga ur det sista ur det goda. 


På kvällen blev det middag på land vid elden. 


Vi åt tacos och det är ju inte helt fel att stå och laga den precis intill vattnet en fin sommarkväll. 


Pontus fick sen för sig att testa SUP:en med kläderna på. 


Som gjort för att hans kära barn ska simma ut och putta i honom. Man kan ju inte motstå när ett sånt läget erbjuds. 


Sommarens favorit är Pontus rabarber- GT som han gjort. Så jäkla god! Druckit den flera gånger. 


Det blev även kortspel den här kvällen och jag lyckades kamma hem en andra plats den här gången. Det får man vara nöjd med då det var otroligt jämnt.  




//Sofie 

Inga kommentarer: