17 juli 2024

En måndag i juli

 


Ny vecka och nya tag så dagen började på gymmet! Eller började och började jag hann med att greja en massa hemma innan. Så pass att jag även hann bli hungrig så frukost intogs och sen röjde jag ut en massa skit från källaren. En del skulle till loppis och annat till tippen. 


När jag kom hem sen blev det att slänga ihop en omelette för att mätta magen. Är det någon som lyckas göra fina omeletter? Jag har aldrig lyckats med det. 

Pontus föräldrar samt Sarah och Emma kom förbi en sväng så det blev ostkakefika ute på altanen. Det började regna så det slog mot taket så vi knappt hörde varandra när vi satt där. Jävla skitväder ...

När de hade åkt sen hjälpte jag Pontus att frakta hem grannens åkgräsklippare som han skulle laga. 


Där låg en annan grannes katt och tyckte vi var väldigt elaka sim skulle ta den. 

På kvällen hängde jag med dessa två i soffan. Så tomt utan fotbollsEM. Tur OS snart börjar. 



//Sofie 

Inga kommentarer: