19 maj 2009

Denna dagen

Har vi varit på "Klapp och Klang" och sjungit så att vi är hesa, kanske något överdrivet men ändå haha:) Jag gick upp tidigt imorse och gav Hugo frukost och sen ställde jag mig och bakade några kakor. Farbrorn som så snällt brukar passa Poker åt oss var här på en fika efter vi kommit hem från "Klapp och Klang". Och när man inga pengar har så får man baka fikabrödet själv:) Inte för att det gör något för hembakat är ju mycket godare, det tyckte Carl-Bertil (Farbrorn) också som tur var . Gott blev det så nu ligger det lite kakor i magen och guppar igen, usch måste komma tillbaka til mina vanliga rutiner när det gäller godsaker: Bara på lördagar! Men å andra sidan så har jag tränat varje dag de senaste veckorna plus gått mina steg så jag hoppas att det kompenserar det lite iallfall. Man måste ju faktiskt få njuta lite av det goda här i livet. Skulle aldrig klara av och gå på värsta dieten och inte får äta någonting...Då skulle jag ju vara tvungen att leva så resten av mitt liv för så fort jag skulle äta lite godis eller något skulle jag ju gå upp i vikt igen:P Vissa människor har det ju bra och förblir smal hur mycket de än trycker i sig eller hur många barn de än trycker ur sig:-) Men jag är inte bitter! haha

Nu ska jag ringa och se om Hannah vill fördriva tiden lite med skitsnack, haha hon ringde själv precis nu! Så nu måste jag vara lite social av mig:)

//Sofie

Inga kommentarer: