28 maj 2009

Vill ha!

Nu har jag kommit på vilken vagn som vore perfekt för oss (tackvare sofia) en emmaljunga scooter! Är så trött på den vi har nu så nu ska jag satsa på en annan vagn av ett bättre och kändare märke. Hugo börjar ju bli större också så han kan ju ha en mer sittvagn nu än tidigare. Jag ska aldrig mer köpa en "lågprisvagn" (fast för mig är 3000 rätt mycket pengar men men), tråkigt liksom när vagnen inte ens håller för ett barn. Ska försöka få pengarna tillbaka för den och sen köpa en emmaljunga istället. Vi behöver ju en vagn som tål lite då vi går mycket med den i skogen och har den med oss i bilen hela tiden.

Idag så ska jag iväg på jobb:) Ska bli spännande. Idag ska jag bara få information och material innan jag själv kan börja jobba. Det är ju ett självständigt jobb mycket vilket kan vara skönt tycker jag. Vi kommer träffas en gång i veckan allihopa och stäma av och prata igenom allt som varit under veckan etc. Det kommer förhoppningsvis bli jättebra:) Mamma kommer och ska passa Hugo en stund i eftermiddag då Pontus var tvungen att arbeta idag, men han ska göra ett break vid 2-tiden för då ska han ta med Hugo till BVC. Tror Pontus är den som är mest nervös av oss denna dagen haha. Han har aldrig varit med mig och Hugo till BVC innan och när han var liten så hade han värsta "bvc-tant fobin". Men förhoppningsvis så har den fobin gått över under dessa år som gått haha.

//Sofie

Om Emmaljunga scooter:
(Text från emmaljungas hemsida)
Passar: 6 mån – 4 år

Oslagbar i tuff terräng
Scooter är en renodlad och suverän sittvagn (ej avsedd från födseln), en av Emmaljunga tuffaste, smidigaste och lättaste! Scooterns gynnsamma förhållande mellan pris och kvalitet har gjort den till en försäljningssuccé. Med stabilt chassi i cryptonite lättviktsstål och sina tuffa breda och något mindre lättviktshjul tar du stranden, skog eller annan otillgänglig terräng samt snö med lätthet. Scooter är en perfekt vagn för dig som vill ha en lättkörd sittvagn som fungerar överallt och är lätt och kompakt att fälla ihop. Många använder Scootern som ”andravagn” som ständigt finns med i bilen. Då slipper man att flytta vagnen in och ut från hemmet till bilen. Scooter finns i 14 färger.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Ja tack bestfriend, du hjälpte lite iaf:)

Tessan sa...

Jag köpte mig en Emmaljunga scooter straxt innan Wilma var 6 månader för jag var oxå så förbannat trött på min vagn. Hade oxå gott på niten att köpa en billig jävel hehe. Det var kanske lite tidigt med sittvagn och kan ångra lite att vi köpte den så tidigt. Hon blev ju stor då :). Men jag är hel nöjd med den och har aldrig haft några problem sen jag köpte den för 1 ½ år sen! Så det är ett bra köp! vår är rosa och beige (kamoflage färgad eller hur det nu stavas) och jag ångrar inte valet av färg och mönster även att många sa att jag skulle tröttna. Nack delen är väl att på ljusa färger syns skiten så väl, men går att plocka bort och tvätta. Kram