18 maj 2009

Jobbansökningar och kaos

Herregud vilket kaos Pontus och jag haft det nu ikväll! Jag satte mig ner vid datorn för att skriva jobbansökningar och Pontus kulle sortera bland alla hundratals papper som ligger lite överallt och ingenstans:P Det började bra men efter fem minuter så vaknade Hugo och ville INTE sova. Så Hugo har suttit och kastat saker omkring sig, rullat runt bland alla papprena, ålat sig efter Poker, försökt tugga på en massa sladdar, skrikit när han inte fått tugga på alla sladdarna etc. Lägg där till en damphund som hoppar omkring och tar allt han kommer åt i sin mun och vill att man ska leka med honom.... Sen mitt i allt fick jag ett svar att jag var välkommen på en intervju, redan på onsdag! Så jag fick börja sätta igång och leta barnvakt då Pontus ska in till sjukhuset i Norrköping (av alla ställen jag vet!) samma dag och kan inte ha Hugo då. Efter mycket om och men så tror jag iallafall att det har löst sig.. Orkar fan inte med mer kaos och strul nu! Känns som vi inte haft annat än det den senaste tiden. Faktum är att det mesta skulle lösa sig om vi bara fick lite mer pengar att leva på. Så ett jobb skulle ju inte sitta fel precis:) Hoppas bara att säljarna vill höra av sig i veckan angående avloppet, annars tror jag att jag bombhotar dem eller något! Så jäkla slöa männsikor så det finns inte alltså, snacka om att de ska få pröjsa vartenda öre. Sen hoppas jag att det löser sig med våran hårddisk och att min förlovningring vill komma fram snart, jag saknar den massor!!! Vore inte fel med en vinst på en trisslott denna månaden känner jag. Jag behöver nya linser OCH glasögon då de jag har nu är alldeles för svaga. Pontus han behöver ett par nya skor med, får se hur vi gör vad vi ska prioritera av allting.. en trisslott kanske?:)

Förresten så löst det sig med TV:n. Tina och Eddie var snälla och gav oss deras gamla TV som de slängt upp på vinden när de skaffade sig platt-TV, så lite medgång har vi allt haft mitt i all motgång:) Och så har vi ju världens bästa familjer och vänner och de är ta mig tusan värt mer än alla pengar i hela världen!!

Nu sängen, jag är trött!

//Sofie

//Sofie

Inga kommentarer: