23 maj 2009

Trädgårdsbestyr

Pontus och jag håller på och planerar hur vi ska ha det i våran trädgård, det finns hur mycket som helst att göra! De tidigare ägarna verkar inte bryt sig så mycket om att hjälpa sin gamla mor med trädgårdspysslet så det är rätt mycket att ta tag i, men det är rätt roligt och greja faktiskt:) Var på gymmet imorse och jag hade hoppats på att det skulle vara lite folk men sån tur hade jag inte. Söndagar är det där emot oftast mindre med folk, beror väl på att alla över 20 går mest ut på lördagarna och inte fredagarna kanske:P Vi måste införskaffa en skottkärra! Snacka om slit och dra alla ner fällda buskar och träd ut i skogen själv..Pontus tycker det är jätteskoj för det är ju han som sågar ner allt med motorsåg och så är det jag som får gå och "städa upp" efter honom. Jag ska minsann också lära mig köra motorsåg, jag menar hur svårt kan det vara haha.

Igår så var mamma, svärmor, Sandra och Obelix här på kvällen. Pontus och ett helt gäng hade åkt till LIdköping för att kolla på trakorpulling så då passade vi på att grilla lite och ha det mysigt. Sandra åkte dock lite tidigare på kvällen för hon skulle íväg till Gryt. Men vi hade det rikigt trevligt! God mat var det också, grillmästare som man är haha:-)

Vi gjorde egna biffar som vi grillade och till det serverades rotfruktgratängHugo var hungrig som en vargDet var vi andra också hahaMatlagning/torka Hugo efter att han badat hela sig i vattenkranenHugo tillsammans med mormor och hennes halsband som Hugo diggar såå mycket! Kola in hans frisyr, tuppkam á la faster Sandra:)

Inga kommentarer: