12 maj 2009

Vi skulle..

Ha varit på "Klapp och Klang" idag men Hugo har varit vaken sen klockan 05.30 idag och somnade precis om igen efter mycket om och men. Så vi hoppar över "klapp och klang" idag. Ska och träffa Emme om en stund på stan. Jag fick ett presentkort på Lindex när jag fyllde år och jag som inga pengar haft på evigheter för att handla kläder för måste ju naturligtvis spendera lite nu när jag har chansen:) Jag ska faktiskt försöka hitta en fin sommarklänning, och om jag inte hittar någon så blir det till att handla "tråkigheter" så som strumpor, trosor, BH etc. Tråkigt att handla men väldigt bra att ha:)

Igår var jag faktiskt rikigt dukig. Jag storstädade hela nedervåningen plus att jag började rensningen av ena snegarderoben på övervåningen. Vi, eller kanske att det är jag snarare, har bara slängt in alla våra jackor i ena garderoben så man har knappt kunnat ta sig in där för att det varit fullt av jackor på golvet... Inte så bra så det ändrade jag på igår. Vi har en klädstång i den snegarderoben men där hänger alla min klänningar (därav alla jackorna på golvet) så jag fick fixa och trixa för att försöka hitta någon annan plats att hänga alla jackorna på. Det slutade med att jag fick åka till Jyska och handla en klädstång som vi har stående i källaren och sen fick jag trycka in mina vårjackor i Pontus garderob (han kommer sucka högt när han ser att jag lagt beslag på hans enda lilla garderob men fyller han inte ut den själv så måste jag ju hjälpa till haha:) och "fuljackorna" och alla regnjackor etc fick hänga på en hatthylla nere i groventren i källaren. Pontus föreslog annars att jag kunde rensa bort alla jackor som jag inte använder regelbundet men det förslaget bojkottade jag rätt så snabbt...

Alla jackorna låg i en fin hög tills Hugo försökte sig på att bestiga berget...Det gick sådär.

//Sofie

Inga kommentarer: