26 maj 2010

26 Maj

Denna dagen har det varit full rulle. Började med en massa skolarbete på morgonen och förmiddagen. Hugo var på dagis så det var lungt här hemma. Pontus passade Leah undertiden så jag fick en del gjort. Leah har förövrigt hostat mycket mindre idag! Inatt kunde vi sova allihopa. Hon har hostat till och från men inte alls så som det var innan. Så *ta i trä* hoppas nu det blir helt bra. Vi har ju en till natt framför oss.

På eftermiddagen så åkte jag och Leah och hämtade upp Noomi och Emilio så åkte vi ner på stan en sväng. Mycket trevligt. Blev inte så mycket tittande i affärer men vad gör väl det när man inga pengar har?:P Men jag köpte en liten mössa till Leah då hon är i behov av en annars blev det lugnt med shoppandet som sagt. Gick sen till en lekpark så Emilio fick springa av sig lite och vi fick vila fötterna:)

När jag kom hem var mamma på besök. Trevligt med sällskap då Pontus åkte i väg på rodd sen. Fick lite hjälp då jag skulle bada Hugo och han var som vanligt helt hysterisk när han ska bada (när ska det gå över egentligen. Barn ska ju tycka om att bada! Han älskar vatten annars men inte när han ska dusch eller bada i badkaret. Vilka ideér han har fått för sig våran son...) och Leah skrek sig hes hon också. Men ren blev han min lille prins.

Hugo somnade tillslut men Leah är inte så lätt att få att somna fast hon är trött. Idag var hon vaken från kvart över sju på morgonen till klockan var kvart i två på dan. Hon är trött men hon är även rätt så envis och tänker inte somna bara för att mamma och pappa tycker hon ska göra det. Nu sitter Pontus med henne där nere och försöker få henne att slå igen sina blå. Sover hon så sover hon djupt men som sagt det är inte lätt att få henne till det:) Mycket svammel det blev så här på kvällskvisten:)

Ska lägga upp lite bilder från igårkväll tänkte jag. Firade Pontus mormor som fyllde år då:)

Annars så säger jag God Natt Sverige!

//Sofie

Inga kommentarer: