08 maj 2010

Regning och kall dag

Kan ju tro det är vintern vi går mot och inte sommaren...Fy vilket höstlikt väder det varit här idag! Var ju på loppisen idag och jag tyckte riktigt synd om alla som stod och sålde där. Gud så kallt och regningt! Men folket hittade dit ändå om än att alla gick med paraplyer och försökte sticka ögonen ur mig:)

Massa barnsaker var det så det blev mest fynd till barnen. Barnkläder i mängder såldes! Jag fyndade massa fina små flickkläder till Leah:-) Kan ju inte låta bli när man får ett helt set bestående av tröja, byxa och body för 20 kronor:P Fint skick också då de minsta storlekarna inte hinner bli slitna... Bra när man saker och ting kommer till användning igen:) Hittade gummistövlar till Hugo också. Han har vuxit ur sina som han har nu och jag hittade 2 par som jag fick för 30 kronor eller vad det var. Sjukt billigt och fina var de, perfekt också med 2 par för då kan han ha ett par extra på dagis.

Till mig själv blev det en massa fina gamla burkar som fick följa med hem. Vet dock inte vad/vart jag ska ha alla men det lilla problemet ska jag nog lösa. De är ju så fina så egentligen vill jag ha dem framme så de syns:) Två av burkarna har Hugo fått till sitt rum i alla fall. Perfekt att ha alla klossarna i:-)

Leah var så snäll hela tiden och sov gött nere i vagnen. Mamma och jag gick och frös däremot haha. Vi gick upp en sväng till Pontus mormor när det var matdags för Leah. Inte så kul att försöka tränga sig in på ett överfullt fik för att amma. Fick fika där och sen även mat. Jimmy hade beställt middag där så det räckte till mig också, vilken tur!:) Fick träffa världens goaste vovve också. Jimmy tjej har tydligen hund (vilket jag inte visste innan) och han var hundvakt åt honom idag. Så fin! En korsning mellan golden och bordercollie. Hoppas jag får träffa honom någon mer gång han var verkligen helmysig. Påminnde en del om våran lilla Poker. Var väl därför jag blev så förtjust i honom haha:)

Nu ska jag se till min lilla tös som sover inne i sin vagga.

//Sofie

4 kommentarer:

Noomi sa...

Ja nu är det allt skönt o ha det fixat.. hehe äntligen ;)
Haha

Nej vi har inget speciellt o göra på Måndag så de funkar bra :)
Kan du efter 14 tror du, eller blir det för sent för er?

ja kan ju gå till lekparken det är alltid uppskattat ;)

kram

Emelie sa...

Om det va kallt för loppissäljarna så kan du ju tänka alla balungdomar som gick i tunna klänningar i regnet. Rasmus o hans flickvän va helt blåa av kylan när de skulle mingla i regnet i 3 timmar. Tur vi hade fint väder på våran tid;-) kram

Noomi sa...

hej igen :)
Ahaa jaa, jag har nytt nr oxå, bytte till kontantkort. Men jag har för mig att jag skickade de nr:et till dej.. hm. ja men jag kan ju skriva mitt nr här till dej iaf :)
(0763 - 98 33 78)
Du kan ju messa mig ditt nr om du vill, för alla nummer har försvunnit IGEN! Den bara raderade allt min telefon hela tiden. suck!

aha ok men så bra, hehe. Ska vi ses där nere runt den tiden eller?
kram

seema sa...

du missade mej :( såg dej, men tror inte du såg mej.. hehe. vi stog vid länförsäkringar iaf.

hoppas allt é bra.

hej hej...