27 maj 2010

Kväller

Då vad det kväll igen i Ljungsäter. Hugo sover sen en stund tillbaka men Leah ligger och små låter inne i sin vagga. Hela kvällarna går åt till att få henne att somna nu mer.. Hon är trött men det tar flera timmar innan hennes ögon stängs för natten. Hon somnar i famnen men så fort man ska lägga ner hennes så stirrar de där små blå ögonen på en igen. Inte helt fel i och för sig men när man vet att hon är trött och egentligen behöver sova så..Jag får så ont i rygg och axlar när jag ska gå och bära henne hela tiden också. Hoppas detta är en period som går över snart. Det brukar ju ändras sånt där när de är så här små:)

Har pluggat idag på förmiddagen och sen var jag en sväng i skolan på eftermiddagen. Leah fick vara hemma med Pontus den stunden idag. Blev helt fel med hennes sömn så det passade inte alls idag. Men vi slutade tidigt så jag blev inte borta länge från henne (och Hugo såklart:) vilket var skönt. Men brösten spände när jag kom hem. Ammade förfullt innan men ibland blir det så ändå.. Inte lätt att tajm in sånt alltid:)

Sandra och jag var ute och sprang idag också. Har ju en dag i veckan vi gör det på. Idag ökade vi till och med och sprang en halv kilometer längre än tidigare. Kändes bra. Är så tacksam för att jag är så återställd efter graviditeten och förlossningen så att jag redan har kunnat börja så smått med träning. Noomi och jag pratade om det igår och det är ju verkligen ingen självklarhet. Men så länge det känns bra så kör jag på. Det är jag tacksam för:)

Var och handlade på Willys förut också. Usch asså vi handlar ju alltid mat! Ändå planerar jag och vi gör stora inköp men det tar slut fort ändå i skåpen. Speciellt nu när vi ska äta bättre också. Inte för vi åt så onyttigt innan men det är skillnad att handla t.ex. frukt och massa neutrala nötter att ha i filen/yoghurten än vad det är att köpa ett storpack med färdig müsli. Det är stor skillnad i pris. Men men förhoppningsvis ger det ju resultat också.

Nu ska jag skriva lite på ett arbete och hålla tummarna för att Leah somnar därinne av sig själv. Helt otroligt men hon har legat där inne utan att skrika en enda gång sedan jag började skriva här.. Så hon kanske somnar ändå:)

//Sofie

Inga kommentarer: