31 maj 2010

Åter till vardagen

Idag har Pontus börjat jobba igen efter att ha varit pappaledig sen Leah föddes. Rätt skönt med lite rutiner igen känner jag. Dock blir det ju lite omställning och vara själv med båda två barnen plus att jag ska försöka hinna plugga och gå på hundpromenader och göra alla hushållssysslorna.

Men det har löst sig bra, i alla fall idag. Besökte svärmor en sväng så jag fick faktiskt plugga en del i lugn och ro. Hugo hade det jätteskoj och grejade med allt möjligt. Fröken Leah sov mest. Usch hon är inte så där smidig på nätterna som hon var ett tag. Nu vaknar hon minst två gånger och runt femtiden då är det morgon. Är inte hon uppe då så är Hugo det, seegt! Har varit så fasligt trött den senaste tiden och det kanske inte är så konstigt med max 5 timmars sömn per natt. Får hoppas att det vänder!

Nu står Pontus nere i köket och grejar med lite mat. Var och handlade mat förut, igen! Herregud asså vårat matkonto denna månad måste vara hög som ett höghus. Ändå köper jag bara sånt vi verkligen måste ha. Bara blöjor och välling och det går ju på en del. Försöker vara noga och jämnföra priser och märken. Kan spara in en del på det och är man inte rik så behövs det haha.

Nu ska jag ner och hålla pojkarna sällskap och så ska jag amma Leah.

Ska försöka lägga upp bilder sen också...Om jag hinner.

//Sofie

Inga kommentarer: