04 maj 2010

En regning dag

Leah i farfars famn
Utanför fönstret så öser det ner regn. Kul kul. Fast jag har ju ägnat min dag framför datorn och skolarbete så egentligen gör det ju ingenting:) Hugo har varit en liten sväng på dagis idag. Pontus passade undertiden på att åka och greja med Robins båt så att det där pentryt kan bli klart innan båten ska i sjön.
Igår var vi ute en sväng hos Pontus föräldrar. Fick god mat (som alltid:) och sen på kvällen så kollade vi på när de sjösatte sommaskeppet. Hugo fick åka en massa traktor igår och det tyckte han om:) Leah var snäll hon också hela tiden. Hon är en väldigt snäll bebis faktiskt. Jag har inte riktigt smällt det haha. Att få sova en hel natt när man har bebis trodde jag inte var möjligt! Och hon skriker överlag faktiskt inte mycket alls. Om man jämnför med bror hennes:) BusHugo var inte så lugn som sin syster.. Eller fan jag ska ingenting säga för då ändras det väl rätt som det är. Skrikiga eller inte så är de ju supergoa ens barn<3>
Dagen annars ser ut att fortsätta lika lugnt som innan. Har skrivning imorgon i skolan så jag läser till det. Tror inte det ska vara så svårt men man vet ju aldrig. Sen har jag en massa annat som ska vara inlämnat här framöver i majmånad så jag har gott om arbete. Tur att jag kan sitta hemma och göra så mycket.
Ska nog ta och skriva en inköpslista nu kom jag på. Det har börjat ta slut på varor både i kyl, frys och skafferi här hemma. Ett besök hos Willys är ett måste innan kvällen.

//Sofie

Inga kommentarer: