27 juni 2014

Broarnas Dag

Hade ju lite funderingar på att följa med och kika på fotboll ikväll men Pontus fick åka själv. Jag och barnen drog på broarnas dag inne i Mjölby istället ihop med mamma. Mycket trevligt hade vi det. Men när regnet kom åkte vi hem.

Vi handlade dyra ballonger som Leah tjatade till sig av mormor. Även karusellåkning blev det också efter en del påtryckningar av fröken Gustavsson. Herre gud vad min dotter kan tjata ibland. Vi passade även på att hälsa på Anthony på hans café. Barnen fick varsin glass så de var helnöjda.

Leah sa faktiskt till mig att "mamma det här blev ju en jätterolig dag!":-)

Innan idag gjorde vi väl kanske inga jätteroliga saker. Barnen hjälpte Pontus och måla altanen och jag satt och skrev tackkort vilket tog sin tid. Jag hann även med att åka och träna. Det märks att det är dåligt sommarväder för det är nästan jämt fullt med folk på gymmet nu.

Nu sitter vi hemma hos mamma och pappa. Vi blev bjudna på mat förut och nu sitter vi och kikar på film en stund nu innan vi ska åka hemåt.

Trevlig fredagkväll på er!

//Sofie
Hugo tyckte det var skoj med karusell!
Det tyckte även Leah som såklart skulle ha en rosa bil (flygplan?) att sitta i.
Alliansen fiskade efter röster 
Synd bara för dem att vare sig Leah eller...
...Hugo har rösträtt. Men de tyckte det var roligt att få fiska fiskdamm. Något bra ska väl även alliansen  kunna göra för barnen:-) 
Och mormor blev ballongbärare till de dyra ballongerna:-) 

Inga kommentarer: