26 juni 2014

Då ska vi iväg igen

Tredje kvällen på rad nu som vi packar med barnens pyjamaser då vi inte ska vara hemma ikväll heller:-)

Ikväll blir det en tur till Martin och Cissi. Längesen vi sågs allihopa så det ska bli roligt! Barnen längtar efter kompisarna.

Leah och jag tog oss en liten roadtrip till Eksjö idag på förmiddagen. Vi besökte polisen för att fråga lite passfrågor. Leahs pass går ju ut 2016 men hon är ju bara 1 ½ år på bilden och vi var osäkra på om hon kan ut och resa med det men enligt polisen så ska det inte vara några problem. Passet är ju giltigt och så liten var hon inte på bilden. Tydligen kan man få ta nytt pass om barnet är jätteliten (bebis) på passfotot men polisen ansåg att Leah var så pass stor ändå på sin bild att det skulle hon kunna använda utan problem.

Värre var det för mig. Jag hade inte räknat med att behöva ta ett nytt pass men det var jag tvungen att göra. Jag har ju bytt efternamn men biljetten är bokat i mitt gamla namn så då trodde jag att jag ändå kunde resa med mitt nuvarande pass men icke. När vi reste till London gick det tydligen för att det var så nära inpå men nu när vi ska till Rhodos i slutet av augusti så var det andra regler.

Igår fick jag ju ta ny bild till körkortet som jag vart apful på men det är inget mot passbilden! Herre min gud! Jag hade en hårt åtstramad tofs och med min blonda hårfärg till den extremt vita bakgrunden så försvann typ allt hår så jag såg flintis ut! Asså så jävla ful. Den här passbilden slår alla andra jag någonsin tagit i fulhet. Kan lägga upp bild på den sen när jag fått passet för så ful så kan man bara garva åt det.

I eftermiddag har jag suttit och pysslat ihop album med alla bröllopsbilderna. Blev så fint så fint:-) Tänkte att jag skulle beställt en fotobok istället men det var ju så krångligt så jag framkallade bara bilderna och gjorde ett eget album istället.

Bäst att jag hoppar in i duschen nu. Vi ska ju snart åka!

//Sofie 

1 kommentar:

Jennie sa...

Haha glöm nu inte lägga upp en bild på passet sen. :D