08 juni 2014

Snart tillbaka till vardagen igen

De här lediga dagarna som vi haft har ju verkligen gått i ett svep. Kanske inte så konstigt i och för sig:-)

Tänkte skriva om bröllopet mer ingående men är ju roligare om jag har bilder att visa upp samtidigt så avvaktar tills jag fått bilderna från Magdalena. Tror jag.

Vad har annars hänt i våra liv förutom giftemål? Igår hade Pontus och jag först en lugn dag innan mamma och pappa kom hem med barn och diverse grejer efter bröllopet. Började röja här hemma men såg ingen ände på skiten så vi åkte och sa grattis till fina istället som fyllde 2 år igår!

Så här glad blir man när man lyckats blåsa ut ljusen på tårtan:-) 
Världens gladaste Ville böjd på tårta och lek och stoj. Barnen var dock vääääldigt trötta efter allt annat som varit så vi fick ge oss rätt skapligt och åka hem. Två trötta barn och två trötta föräldrar som somnade gott.


Idag har Hugos fotbollslag varit på en liten fotbollscup. Min pappa kom i morse och hämtade upp Hugo så åkte de in till samlingen som var rätt tidigt. Leah sov fortfarande när de åkte men så fort hon vaknat åkte resten av familjen iväg dit också.

Första gången Hugo spelade match och han tyckte det var superkul! Han sprang mest och log hela tiden oavsett vad som hände på planen:-)

Blev lite korv efter att han spelat klart innan vi åkte hemåt för att ta tag i allt här hemma. Pontus körde trimmer och jag röjde, tvättade och städade. Fick även besök av några av grannarna som samlat ihop till en bröllopspresent till oss. Så snälla! Var en jättefin lampa som kommer bli perfekt uppe i vårt fönster i sovrummet.


Nu så sitter jag här och njuter av sommarvärmen på balkongen. Barnen sover och Pontus är och tränar rodd. Lugnt och skönt innan vardagen kickar igång igen imorgon. Men känns rätt okej ändå jag har ju bara en jobbvecka kvar innan jag går på semester sen:-)

//Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh vilken fin lampa!!! En sån vill jag ha;) du vet inte var den är inköpt?;) //Emme