18 juni 2014

Onsdagmorgon

Barnen kollar på Lotta På Bråkmakargatan och jag sitter här och äter lite frukost samtidigt som jag knapprar på datorn. Så skönt med lediga dagar när man inte ska stressa iväg någonstans.

Igår hade Hugo ytterligare lite inskolning på fritids. Han fick vara där ett par timmar själv mitt på dan. Under tiden Hugo var där så möte jag och Leah möte upp Hannah vid tåget för att umgås. Leah valde att leka i lekpark så vi hann med att besöka hela två stycken samt äta glass i det fina vädret.

Det hade gått jättebra för Hugo att vara ensam på fritids. Verkar vara så bra personal och barngrupp så det känns tryggt. Bara lillasyster som är lite avundsjuk:-)

Efter vi hämtat Hugo så hann vi med en sväng inne på Åhléns för att kolla in rean av barnkläder. Rensade ju som sagt i deras garderober häromdagen och upptäckte bland annat att pyjamaser var en bristvara hos båda barnen.

Igår kväll så gjorde Pontus något jag (eller ja vi båda) längtat efter länge. Nämligen byggde ihop garderobens inredning (ja han var och köpte den också. I flera omgångar då han både råkade köpa fel och för lite av grejerna.) Alltså vi har inte haft ordentliga garderober sen vi började utbygget av övervåningen för två år sedan. Eller nja vi har egentligen aldrig haft några bra garderober så länge vi bott i huset. Snegarderober är bara skit att använda så det är så skönt att äntligen ha något vettigt!

Stort, bra och ordentligt planerat för att allt ska få plats. Idag ska skjutdörrarna till garderoben komma också så sen är vårt sovrum helt färdigt! Det går inte alltid så fort när det renoveras (tid och pengar ni vet) men det blir ju alltid klart till sist och det blir med så bra resultat! Faktiskt värt att vänta och få bra resultat än att snabbygga ihop något tillfälligt bara för att det ska bli klart.

Nehepp nu har mina barn fått för sig att leka någon lek i soffan som låter som att det kan gå överstyr när som helst...Bäst och se till dem:-)

//Sofie


Inga kommentarer: