21 juni 2016

Köpt mig en cykel

Slog till och köpte en cykel jag hittade på facebookloppisen. Den var inte jättebillig men efter att ha forskat runt på nätet så kom jag fram till att det var ett bra pris för den cykeln ändå.

Skatteåterbäringen är rätt bra☺

Jag har velat ha en vettig cykel i så många år. Vet att jag önskade mig en cykel redan i 20 årspresent men efter alla dessa år och jag ingen fått/haft råd att köpa så slog jag äntligen till och skaffade mig en.

Vi har ju inte ens en mil in till stan så tanken är att jag ska kunna cykla in dit ibland. Måste bara skaffa mig en cykelhjälm också. Det har jag ingen.

Jag jobbade som personligassistent en gång åt en kvinna som hade varit med om en olycka när hon var tonåring. Hon hade cyklat utan hjälm och krockat med en bil. Där och då lovade jag mig själv att alltid använda hjälm när jag cyklar. Är ju bara dumheter att man inte har det ju.

Se om jag kan få cykla en sväng senare idag, får låna Pontus hjälm så länge☺

//Sofie


Inga kommentarer: