14 juni 2016

Pelargoner

Jag och barnen har varit och shoppat blommor idag. Pelargoner blev det närmare bestämt. Jag som aldrig varit nåt för blommor börjar så smått vända. Altanen är full av olika blomster och det är riktigt rofyllt att gå och vattna och ta hand om dem. För att inte tala om hur fint det är☺

Till och med våra smultronplantor fick lite omvårdnad idag då jag och Leah rensade i landet hos dem och la dit ny fräsch jord.

Pelargoner är jättefina blommor men det har jag inte alltid tyckt. När jag var liten hade alltid farfar pelargoner hemma hos sig och jag tyckte de luktade (?) så konstigt. Tur man kan ändra sig☺

Det är nog det som är roligt med att bli äldre ändå. Man blir lite klokare för varje år och man kan ändra åsikter. Typ som spenat inte alls är så äckligt som jag kom ihåg från när jag var liten. Riktigt gott ju!

Precis nu när jag skrev det kan jag höra Pontus säga: "Lars Winnerbäck och Håkan Hellström då?" Men se där är jag bra mycket klokare än en stor del av vår svenska befolkning. De kommer jag aldrig gilla. Fy fan. Men pelargoner, det är grejer det☺

//Sofie


2 kommentarer:

Hannah sa...

Pelargoner? Din inre Lasse Anrell har vaknat! :D Men när du säger det, jag minns att jag också tyckte de luktade skumt...

Zouphie sa...

Haha ja jag kom på det efter jag skrivit inägget😂 Lasse Anrell, kungen av pelargoner👑😄