13 april 2010

Sjukstuga för hela slanten

Hugo mår inte bra..Kräks, har feber, diarré ja allt. Inget skoj alls. Så himlans dåligt tajmat att han ska bli sjuk. Bebisen kan ju vara här när som helst. Trodde han var bättre i morse men så började det igen. Har varit hemma själv idag och det tar på krafterna med magen och allt. Pontus behöver ju jobba så vi får in pengar också. Inte lätt det där. Försökte ringa runt och höra oss för hur vi ska göra nu när det gått tre dagar utan förbättring och det var ju inte det lättaste att försöka få tag i någon att tala med...Ringde vårdcentralen och efter mycket om och men blev vi vägleda att ringa ner till Jönköping och barnakutmottagningen där för att få hjälp. Men det visade sig inte heller vara så lätt att få tag på någon där nere. Jaja efter en mycket om och men så fick Pontus tala med en där som gav oss en massa råd och hjälper inte det måste vi höra av oss igen så han inte blir sämre våran lille plutt<3
Skulle ju ha åkt till Maria igårkväll men det fick jag ställa in då läget är som det är.
Har varit hos mödravården idag också och hälsat på:) Är i vecka 39 + 2 idag, så nu är bebisen verkligen redo att komma ut:) Allt var så bra med den lille/lilla där inne. Barnmorskan trodde det är en bebisen på i alla fall 4.5 kilo:S Hon tryckte och kände en massa och sa att det var en stor bebis men som sagt kan hon ju inte helt avgöra men det var vad hon trodde. Förvånar mig ju inte i och för sig då Hugo vägde nästa 4.2 när han tittade ut.

Lite rolit det där med magen. Har fått så himla många kommentarer om vilket gullig och fin mage jag har. "Åhh du har ju bara en stor magen" och liknande vilket ju är trevligt att få höra. Men själv känner jag mig stor som en flodhäst rent ut sagt haha. Så osmidigt och klumpigt...Men det är ju tur att folk inte ser en så:P
Nu ska jag ner och kika till min kille som sovit en bra stund där nere nu.

//Sofie

Inga kommentarer: