14 oktober 2014

En oktober kväll

Satte just ner röva min då lugnet äntligen lagt sig i huset. Barnen är i sina sängar och Pontus håller på att göra sig redo för att åka rullskidor. Själv satte jag på mig träningskläderna direkt när jag kom hem från jobbet för att vara redo att kunna åka och träna men än har jag inte kommit iväg...

Satte mig och började fylla i tider för fritids, dagis och skolskjuts i väntan på att Pontus skulle komma hem så jag skulle kunna åka och träna. Kollade även över hur höstlovsveckan kommer bli samt stämde av lite med övriga saker vi har inbokade i höst. Sen hörde massa folk av sig om olika saker jag lagt ut på blocket och rätt som det var kom en kille hit och vips var våran gamla säng såld. För det begärda priset:-) Det gillas.

Sen tog jag tag i och började greja med Pontus bröders födelsedagspresenter. Jocke fyller 40 år på söndag och Krille 35 år på måndag och Pontus är segare en segast på att ta tag i det så då gjorde jag det när jag ändå hade ångan uppe.

Ja sen har det lagats kvällmat och nattats barn och här sitter jag fortfarande i mina stackars träningskläder som inte är ett dugg svettiga. Tror i alla fall jag ska köra igenom mina gamla magövningar och lite andra övningar jag kan göra här hemma så kroppen har fått jobba lite nu när den ändå är klädd för det:-)

//Sofie
Piggar upp denna gråa höstkväll med en härlig bild på Leah och Elise:-) 

1 kommentar:

Maria sa...

Söta tjejer! :)