23 februari 2017

Löss...

Idag på jobbet var det flera barn vi hittade löss på. Jag har aldrig haft det, inte barnen heller, men nu kände jag att jag bara var tvungen och göra ett besök på apoteket efter jobbet. Inhandlade luskam och ett medel att ta i förebyggande syfte. Jag har suttit och haft luskamning av både man, barn och mig själv ikväll.

Jag har gått och kliat mig i huvudet precis hela dagen. Pontus sa att hela min hårbotten var jätteröd men tror jag mest gått och kliat för jag inbillat mig att det känts som jag haft något i håret. Vi kunde inget hitta hos nån av oss men ska köra med det där medlet för att vara på den säkra sidan. Eller ja, säker och säker. Det var en mamma som använt det på sitt barn som ändå fick löss så vet inte hur bra det är. Men det är värt ett försök iallafall. Kanske har lite placeboeffekt på mig så jag slutar gå och klia mig hela tiden.


//Sofie 

Inga kommentarer: