07 april 2008

Mitt öga!!

Har varit hos synsam och gjort en synundersökning nyss. Mina linser tog slut i förra veckan så jag tänkte att det var dags för optikern igen.. att gå till optikern är lite som att gå till tandläkaren, de bara är elaka och tar alla ens pengar:P Nu fick jag reda på att jag hade en infektion i mitt vänstra öga vilket inte är så bra. Så jag måste fortsätta med mina glasögon i två veckor till för att sedan komma tillbaka på en ny undersökning för att se om det blivit bättre. Tidigare har jag haft linser som jag både kan ha dag tid men även sova med i ögonen. Nu meddelade herr optiker att det kanske inte var möjligt för mig att kunna gå tillbaka till dessa linser utan dagslinser är vad som gäller för mig i framtiden.. så jävla trååkigt!! Det är absolut det bästa med dessa linser, jag behöver bara ta ur dem en gång i månaden för att sätta in ett nytt par.. jag hatar verkligen att inte se ett skit på morgonen och behöva sätta in och ta ur dem hela tiden. Helst skulle jag ju vilja göra en ögonoperation men det är jag för ung för ännu:P Ska helst vara över 22 och haft en stabil syn ett tag för att få göra den.

Och självklart så tyckte ju optikern att mina glasögon behövdes bytas ut, jag hade ju fått liiiite sämre syn.. jag har knappt pengar att betala linserna med så nya glasögon är ju bara att glömma. Det är inte lätt att befinna sig i detta mellanland. För ung för att kunna få något bidrag och för gravid för att få något jobb..surt.

Inga kommentarer: