23 april 2008

Morgontv och damphund

Godmorgon alla glada!! Sitter och slappar framför datorn, ska snart ta tag i all den disk som samlats på hög ute i köket men det är ju inget som är brådskande:P Har morgontv:n på i bakgrunden, tror det är femte gången jag hör nyhetssändningen denna morgon:P

Igår var en trött dag för mig, jag vaknade, gick en promenad med Poker och sen somnade jag om igen.. När jag vaknade igen så var klockan 12, oops! det är inte lätt att vara gravid:) Därefter tänkte jag vara nyttig och gå en lång sväng i skogen med Poker. Vi hade det riktigt mysigt i skogen enda tills det kommer en hel harfamilj och skuttade förbi, då lyssnade inte min vovven på sin matte för fem öre...och inte nog med det han stack i väg långt in i skogen och var borta i säkert 15 minuter för mig. Där stod jag och skrek som en galning. När han äntligen kom tillbaka så hade han även roat sig med att bada i olika kärr och var sååå blöt och skitig..jävla hund. Sen blev det en hård kamp mellan matte och hund. Poker vägrade att gå in i badrummet han la sig ner och stretade emot allt han bara kunde. Efter ett jagade runt om i hela lägenheten (tur att ingen såg oss) så fick jag tillslut i honom i badkaret och kunde duscha honom ren... Sen fick jag dammsuga och moppa hela lägenheten på hundhår och grus. Ja så kan det vara att vara hundägare...Poker var såå tjurig på mig där han satt i badkaret, men det kunde han gott få vara:P

1 kommentar:

Anonym sa...

Asså.. jag måste bara seja det.. att jag tycker du använder dej mycket fel.. när du sejer "damphund".. jaa absolut, du vet kanske inte innerbörden av det eller? jag har det sofie.. jag tog det som en flrolämpning till oss som har det.. mm.. tycker inte att man skriver då bara.. nee.. tog illa upp.. likadant, som om du hade
skrivit cp-unge/el cp-hund då.. mm.
det gör man inte heller, tycker jag inte.. för då accsepterar man inte dem som har det.. men jaja..

ha det bra. /seema