20 april 2008

Solgläntan

Hejhej bloggen:) Ja, jag har inte varit på något vidare blogghumör sen den där hemska händelsen i cloetta center inträffade:P Men i går så var Hannah och jag och deppade inne i Linköping tillsammans haha. Jag menar finns det något bättre sätt att deppa på om inte med hjälp av shopping och god mat? Först var vi en sväng på MAX och käkade jättegoda hamburgare, ingen hamburgerestaurang kan mäta sig med MAX:) Sen drog vi vidare in till det kära IKANO-huset och kikade lite i affärer.. i en affär träffade vi på Linn och hennes lilla son Leon vilket var trevligt. Alltid roligt att träffa små söta bebisar:) vem tycker inte det? Ikea var vi ju också bara tvungna att besöka. Därefter tog vi bilen hem till Boxholm/Tranås. På kvällen så var vi hemma hos Krille i solgläntan och premiär grillade. Det var jag, Pontus, Krille och Gunnar..självklart var ju även hundarna med på ett hörn:)

Denna söndag har det inte heller gjorts så mycket nyttigt:P Morgonen började med att Pontus gick på en promenix med Poker och lät mig få sovmorgon, se vilken snäll pojkvän jag har:) Och snäll flickvän som jag är så gick jag då upp och gjorde i ordning en mumsig frukost till oss båda två. Och efter många om och men tog vi tillslut tag i den två dagar gamla disken som höll på att ta över hela vårat kök. Sen följde jag och Poker med Pontus när han skulle ner till hamnen hjälpa Robin med hans båt. Vi passade då på att gå en härlig promenad längst vattnet i vårsolen, lite badande blev det ju även för Pokers del förstås:) Nu sitter vi ute hos Krille där vi just blivit bjudna på middag. Mina kära svärföräldrar och Obelix var också här och mumsade på den goda maten. Nej, nu måste jag bara ut i det vackra vädret man kan ju bara inte sitta inne när solen lyser så fint där ute..!!!

Inga kommentarer: