06 april 2014

Åh vi vann!

LHC tog sig i kragen och vann denna viktiga match! Fy fan vad bra! Nu blev jag extra glad så här på söndagskvällen:-)

Den här dagen har gått i städningens tecken. Men i eftermiddags var jag med Hugo på hans dans vilket var mycket roligare. Han tycker att det är så kul Hugo! Idag hade han på sig sin nya fotbollsdress han fick av mormor och morfar när de var i Marocko nyligen. Det är självklart PSG och Zlatans namn på ryggen:-) När vi satt och väntade på att dansen skulle börja så kom det fram ett annat barn och sa till Hugo att Zlatan ju är fotbollsspelare och inte dansare. Jag hörde allt och fy jag trodde Hugo skulle bli ledsen (han som var så glad för sina nya fina kläder) men icke. Hugo svarade bara: "men Zlatan är faktiskt bäst, på allt!" Mohaha bra Hugo!

Men hans syster är duktig på att prata hon med. Även om hon ofta är mer pinsam i sina uttalanden. Igår när vi var på Willys så började vi prata (eller rättare sagt Leah började fråga) om varför jag köpte ekologisk mjölk och inte den andra. Jag säger väl något i stil med att jag vill köpa ekologiskt för att det är mycket bättre för både oss människor och för miljön. Jaha svarar Leah och sen ser jag i ögonvrån hur hon kikar ner i en annans kunds vagn och säger: "Men det är inte alla som handlar ekologisk. Men du kanske inte tycker om miljön?"

Kvinnan som hade vagnen bara skrattade. Tror inte hon förstod vad Leah sagt. Tur det. Eller kanske inte. Då kanske hon hade fått sig en tankeställare och valt den ekologiska mjölken istället nästa gång:-)

Nu ska jag ta och sätta ner röva i soffan och vila benen lite. Jag och Poker var i sprang i skogen förut så är lite trött. Nu blir det mys i soffan och njuta av vetskapen att klockan inte ringer imorgon:-)

//Sofie

Fina Hugo i sina fina Zlatan kläder:-) 

Inga kommentarer: