11 april 2014

Wienerbröd till lunch

Blev sjuk ändå...har svettats å frusit om vartannat inatt och hela förmiddagen har jag legat däckat i soffan å sovit. Du och jag soffan vi följs åt i sjukdomens tider!
Så tråkigt att behöva ringa å sjukanmäla mig på jobbet bara. Hatar att göra det då jag vill kunna jobba om jag är inbokad på jobb. Vet ju hur det är men bättre å vara hemma för att bli frisk ordentligt. Om jag nu kan bli det någon gång...  
 
Pontus övertalade mig att ringa ner till vårdcentralen för att få en läkartid. Jag har tänkt det innan men dragit mig för det då jag haft i huvudet att jag ändå inte skulle bli tagen på allvar. Jag har ju även haft lite andra konstiga symtom mellan allt annat jag åkt på i sjukdomsväg så känns skönt att få det uppkollat. Fick prata med en underbar sjuksköterska som förstod, lyssnade och bokade in en tid hos en läkare så jag ska få göra en större undersökning. 
 
Ingen matlust har jag heller. Då är jag inte pigg:-) Blev ett wienerbröd till frukost/lunch då det var det enda jag var sugen på.
 
Nu ska jag göra soffan min sällskap igen och slå igen mina blå en stund till.
 
//Sofie

Inga kommentarer: