23 april 2014

I väntan på labyrint

Sitter i soffan med barnen å väntar på att deras favorit program ska börja. De är nyduschade och tänderna har blivit borstade de också så sen blir det bara hopp i säng när labyrint är slut. Smidig nattning ikväll. Hoppas jag på:-)

Dagen har gått så himla fort men jag har hunnit med en hel del så det känns skönt. Varit på banken och fixat en ny bankdosa då jag vänt upp å ner på hela huset i jakten för att hitta min dosa men den är verkligen helt borta.

Stannade till hos svärmor på hemvägen och sa hej. Tänkte även att jag skulle kolla in kyrkan där vi ska gifta oss. Har bara varit där ett par gånger och båda gångerna har det varit vid allhelgonahelgen så med andra ord var det kolsvart och jag såg inte så mycket av kyrkan de gångerna. 

Nu när jag kom fram till kyrkan så var det jättemycket bilar där men jag såg inte till en enda människa så tänkte att det är säkert något inne i kyrkan. Så jag parkerade bilen och gick ut för att kika lite runt om nu när jag ändå var där. Bara det att när jag går där och njuter av det fina vädret så hör jag plötsligt "av jord är du kommen och av jord ska du åter varda..." och ser ett begravningssällskap på typ 50 pers som tittar upp på vem det är som kommer gåendes. Så pinsamt. Vände direkt och åkte hem.

Blev inte så mycket sett av kyrkan denna gången heller men ska göra ett nytt försök på lördag då vi ska åt det hållet igen.

Nu börjar det visst på tv:n så ska stänga ner internet och umgås med barnen och se på labyrint:-) Imorgon kör vi på jobb igen. Känns helt okej då jag ju varit ledig i två dagar nu.

//Sofie
Hann med att ta en snabbild på kyrkan i alla fall:-) 

Inga kommentarer: