30 juli 2018

Båtens sommar!


En gårdagens outfit:-) Min nya fina stråväska jag köpt, men som redan börjar gå sönder efter andra användningen... Ska sätta mig ikväll och se om jag kan lyckas rädda den! Tycker verkligen om den så vore så tråkigt om jag inte skulle kunna använda den mer. Köpte den när jag befann mig utrikes med så kan inte gå tillbaka med den till butik.

Den här sommaren har verkligen varit en kanonsommar att ha båt. Tror aldrig vi använt den så mycket som vi gjort det här året. Vi har varit ute med båten närmare trettio gånger sen vi la i den i maj månad. Förra sommaren var vi ute totalt tjugofyra gånger och då är ju inte sommaren slut än i år:-)

Igår tog vi med Minna ut på en båttur. Ja, Elin, mamma och pappa fick också följa med. Minna tyckte det var så kul att åka båt i Gdansk så jag hade lovat henne att hon skulle få åka med i våran båt också någon gång.


Minna var helt till sig över att få åka stor båt precis som Pippi:-)

Vi åkte en lite sväng och lyckades få plats på en ö som annars alltid är upptagen. Perfekt ställe att bada på!


Det badades för fullt!




Det kom några engelskmän i två små båtar och la intill en bit från oss. Några av dem simmade över till oss och till Ebbes stora lycka började de kasta pinnar för fullt till honom.

Det var dagen då Ebbe skaffade sig brittiska kompisar på en ö i sjön Sommen:-)

Vi käkade även lunch på båten och badade sen lite till. Lagom till att vi satte oss i båten igen så kom världens åskskur! Det värkte ner regn och vi fick även se blixten och höra på åskan. Som tur var gick det över efter en stund.

Då åkte vi vidare bort till Torpönsfärjeläge där det både blev inköp av glass och sen var vi inne och kollade på naturum.


Leah hon valde milkshake istället glass.



Minna spanar in alla de olika fiskarna som finns i sjön Sommen.


Barnen tycker det är jättekul att gå in på naturum. Det finns väldigt mycket för barn så det är en rolig (ja, och även lärorik) grej att titta in på om man ändå är på Torpön.

Efter lite tankning av båten med så tuflade vi oss hemåt igen. Tror klockan var sex på kvällen när vi var hemma igen så det blev verkligen en heldag. Vi stannade till och köpte med hämtmat då vi inte kände för att ställa oss vid spisen och laga middag när vi kom hem.

Det var så himla varmt igår! Sån där klibbig värme som var helt omöjlig att fly ifrån. Jag och Hugo tog beslutet för att sova i källaren där det var svalt. Pumpade upp varsin madrass och där sov vi som stockar! Inte den mysigaste tvättstugan att sova i men den är sval! Kan bli en repris kommande natt också:-)



//Sofie




Inga kommentarer: