13 juli 2018

Några dagar på sjön


I onsdags kväll fick vi rycket och kände bara att vi ville komma hemifrån och till vattnet. Vi packade ihop lite grejer samt mat och åkte iväg med båten. Vi lämnade hamnen sent. Jag tror klockan var närmare halv nio på kvällen, men vad gör väl det när man har semester?:-)


På väg ut med båten möte vi fina Boxholms Två som också var ute och åkte. Jag kom på att jag nog inte åkt med den sen jag var liten och gick i skolan. Måste boka in en tur så även Hugo och Leah kan få åka med den! Det hör ju till när man bor här där vi gör:-)


Vi kom fram sent till ön vi tänkte ligga vid. Så sent så både Hugo och jag hade somnat men Pontus och Leah fixade att lägga intill själva alldeles galant!

Vi har haft två jättesköna dagar där vi inte gjort mer än vad vi känt för. Det är så skönt när man är ute med båten och är på sjön. Man kan liksom inte göra för mycket av något. Det går typ ut på att man ska ta det lugnt. Nu var vi dessutom på ett ställe som helt saknade täckning för Internet. Hade lite till och från men inget stabilt så därför kunde jag inte blogga något. Men det är också rätt skönt att kunna få vara helt avskärmad från sånt ibland.


Jag passade på att träna både igår och ett pass idag. Med TRX-band, minibands och några stenar som vikter kan man få ihop ena riktiga svettiga träningspass:-)


Inte helt dumt att träna precis vid vattnet med den här utsikten. Smidigt värre efteråt när man är svettig och dan då är det bara å slänga sig i vattnet och svalka av sig! 

Vet inte hur mycket barnen har badat de här dagarna. De har varit mer i vattnet än de varit på land. Det senaste är att de tränar på att kunna simma så långt de bara kan under vattnet. Kan meddela att det har lite kvar att träna på innan de slår sin mor i det:-)


Pontus roade sig med att klättra i träd och jag satte mig i skuggan och sträck läste ut den här boken. Jag har börjat läsa i den ett par gånger tidigare men sen liksom aldrig läst vidare. Varför vet jag inte då jag tyckte den var bra. Så bra att jag ska börja läsa den andra boken redan ikväll.


Lugna sköna dagar har det varit och nu ska vi landa lite här hemma i helgen innan vi ska ut och fara igen nästa vecka. Då bär det av till Polen och Gdansk med hela min familj. En liten minisemester måndag-torsdag, ska bli kul!

//Sofie

Inga kommentarer: