22 juli 2018

En dagtur på sjön

Vi tog en tur med båten ut på sjön idag. Hugo hade en kompis här med så vi packade med alla barnen plus hunden och åkte ut en sväng. 


Vi la till vid en liten ö, men det var väldigt blåsigt på sjön idag. Fast rätt skönt då det svalkade i värmen, men lite svårt att lägga intill båten bra. 

Barnen de åkte jolle, fiskade och badade för fullt. 


Jag satt mest bredvid och njöt av solen och höll uppsikt över dem. Kastade en och annan pinne till en badglad hund också. 


Blev även lunch och lite mer lek och bad innan klockan for iväg och vi var tvungna att börja dra oss hemåt igen. 



Det var skönt med ett litet avbrott och få komma ut på sjön med båten. När vi kom iland sen så åkte vi och lämnade av kompisen och sen for vi hem igen. 

Pontus och barnen packade bara med sig lite mer grejer för att sen åka ut på sjön igen. Jag drar ju till London tidigt i morgon (eller snarare inatt) och de ska passa på att vara på sjön under tiden jag är iväg. 

Så jag har varit själv här hemma nu en stund. Packat det sista jag ska ha med mig, dammsugit, tömt diskmaskinen, vikt lite tvätt och snart ska jag äta en sallad innan jag ska hoppa in i duschen. 

Sen blir det nog tidig kväll för mig då jag ska vara och hämta upp Hannah straxt efter 03.00 inatt för vidare färd mot flygplatsen och sen LONDON! Ska bli jättekul:-) 

Kommer nog inte uppdatera här något mer under tiden vi är där. Är åter hemma igen sent på onsdag kväll så får titta in här och uppdatera er om Londonresan på torsdag igen:-) 

//Sofie 

Inga kommentarer: