26 juli 2018

Vår måndag i London

I måndags natt åkte Hannah och jag iväg mot Skavsta för några dagar tillsammans i London. Vi pratade i vintras om att vi fyller 30 i år och ville göra något. Hannah hade aldrig varit i London innan och det är ju en favorit stad hos mig så vi bestämde oss för att boka en resa dit.

Flyget skulle lyfta 06.30, men vi blev lite försenade. Gjorde inte oss så jättemycket då vi inte hade någon tid att passa och vi åkte ju så pass tidigt.

I London var den också supervarmt. I måndags var det 34 grader så vi svettades rätt bra. Det var riktigt varmt och det kändes lite extra när man är i en sån storstad med *host* en del andra människor.

När vi landade tog det sin tid på flygplasten med passkontroll (strulade för både Hannah och mig, men vi kom in till sist:-) och hitta våra väskor innan vi till sist satt på tåget på väg in till London.

Sen blev det tunnelbanna till hotellet. Vi gick bara en liiiten omväg från tunnelbannestationen för att hitta til hotellet. Tror vi gick kring hela kvarteret, men fram kom vi!

Efter att ha dumpat av väskorna begav vi oss för att äta lunch och sen ut på upptäcktsfärd. Vi såg en skylt med Notting Hill på så vi tänkte att det kan ju inte vara så långt bort så dit kan vi gå och spatsera runt. Vi gick och gick och gick och gick i värmen. 45 minuter senare var vi framme!

Hittade den berömda blå dörren från filmen (som är såååå bra) som vi såklart var tvungna att föreviga oss vid.

Vi gick sen runt och kikade i kvarteren. Jättemysigt och många roliga små affärer med fina klänningar. Både Hannah och jag gick loss och köpt flera stycken. Så nöjda:-)

Sen hade klockan tickat på så bra att vi fick tillgång till vårt hotellrum. Vi la oss där en stund och vilade och duschade (som sagt man blev rätt svettig i värmen) innan vi gav oss ut igen.

Hotellrummet var så litet och så varmt så jag blev helt överlycklig av att hitta en fläkt som stod undanställd i garderoben. Utan den hade vi dött av hettan på rummet. Jag lovar.

Vi käkade middag på en restaurang som låg mitt inne i smeten. Åt den här hamburgaren med avokadoröra på som var supergod!

Hannah var riktigt hungrig:-)

Piccadilly Circus gick vi förbi och såklart var vi tvungna att ta en riktig turist bild där!

Sen blev det lite strosande innan tröttheten gjorde sig påmind så då drog vi oss tillbaka till hotellet. Vi hade ju ändå varit vakna ett bra tag så det blev en rätt tidig kväll för oss, men det var välbehövligt för att orka med nästa dag:-)